Tuesday 19 March 2013

Proso sa kompotom od suvog voća / Millet With Dried Fruit Compote

Kad će više to proleće? Preko glave su mi slinavi nosevi,čajevi,vitamini i neprospavane noći.Treba mi sunce i naše porodične duuuge šetnje.Jutros je bilo strašno nevreme,oko podneva je ogrejalo sunce,noćas će verovatno pasti sneg...
Ako vam treba brza poslastica ili ukusan i zdrav doručak ili večera,predlažem vam proso spremljen na ovaj način.Proso sam upoznala zahvaljujući našoj Maslinki i njenoj na daleko čuvenoj piti.Prvi put kad sam je pravila ja i Milica smo se zaljubile u proso (dragi je u početku pružao otpor,ali polako popušta) i od tada sam naučila svašta da pravim s njim.Ovo je jedan od tih recepata...

Proso sa kompotom od suvog voća
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 100gr prosa
  • 100ml vode
  • 100ml mleka
  • 1 kašika meda
za kompot:
  • 300gr suvog voća
  • 3 kašike žutog šećera
  • 300ml vode
  • 1 kesica čaja (što aromatičniji to bolji)
  • 2 kašike limunovog soka
Priprema:
Proso oprati,prosušiti,pa ga kratko propržiti na suvom tiganju da zamiriše.Naliti ga vodom i mlekom i kuvati 15-tak minuta da omekša.Skloniti sa vatre i dodati med.
Za kompot pomešati voće,šećer i vodu i kuvati oko 10' minuta.Skloniti sa vatre i ubaciti čaj.Nakon nekoliko minuta izvaditi čaj i ubaciti limunov sok.
U činije sipati kuvani proso i preliti kompotom.Služiti i vruće i hladno.

Millet With Dried Fruit Compote

Ingredients:
  • 100gr millet
  • 100ml water
  • 100ml milk
  • 1 tbsp honey
for the compote:
  • 300gr mixed dried fruits
  • 3 tbsp brown sugar
  • 300ml water
  • 1 tea bag (the more aromatic tea the better)
  • 2 tbsp lemon juice
Directions:
Wash the millet,dry it and cook over dried skillet for 30 seconds.Pour the water and milk and cook for 15 minutes until it softened. Remove from the heat and add the honey.
For the compote,mix the fruits,sugar and water and cook for 10'.Remove from the heat and add a tea bag.After a few minutes remove the tea bag and add the lemon juice.
Serve the millet in bowls,topped with compote.



5 comments:

  1. Meni je ovo super, proso koristim u povrtnim juhicama. Nisam ga još radila na slatko, samo zob. Probati ću...

    ReplyDelete
  2. :))
    Mmmm... ovo mi izgleda fenomenalno!

    ReplyDelete
  3. neko vrijeme sam intenzivno koristila proso u svim mogućim kombinacijama i stalno govorim da ga moram opet vratiti u prehranu, nadam se i da hoću. Sličnu kombinaciju često napravim , ali sa palentom umjesto prosa. I sa prosom ću, krasno mi kod tebe izgleda !

    ReplyDelete